23 | 05 | 2013   castellano       english
ODG
formació
comunicació
publicacions
Banc Mundial
Fitxa de dades bàsiques
Objectius i actuacions
Història
Estructura
Funcionament
Deute extern
Participació espanyola
Articles i documents d'interès
BID
BAfD
BAD
BERD
FMI
BEI
BIS
Club de Paris
UNCTAD
OMC
G8
Instruments i polìtiques
Enllaços
Estat espanyol
Països de la Perifèria
Organismes multilaterals
Transnacionals espanyoles
Deute ecològic
Deute il·legítim
Alternatives i moviments socials
Finançament responsable
Què està passant a Grècia?
3 de maig de 2013
A les 20h al Ateneu Rosa de Foc (C Robí 5 Vila de Gràcia (BCN) ) Parlarem sobre què està passant a Grècia, tractarem de respondre les preguntes que tingueu i intentarem debatre sobre què ens diferencia i què ens apropa cada cop més a Grècia.
Videofórum a Tarragona (Espai Kessel) del documental EL SEGUNDO DESEMBARCO
Videofórum EL SEGUNDO DESEMBARCO
EL SEGUNDO DESEMBARCO. MULTINACIONALES ESPAÑOLAS EN AMÉRICA LATINA, de Jesús Manzaneda Videofórum amb Jesús Carrión Dijous, 9 de maig (19h) Espai Jove Kesse
Curs monogràfic sobre transformació ecològica de la cooperació al desenvolupament (20 hores)
10-11 i 17-18 de maig
Curs dirigit per Ivan Murray, impartit per Florent Marcellesi i David Llistar, amb el suport de l´OCDS de la Universitat de les Illes Balears (UIB).
 
Inici > En profunditat  > Organismes multilaterals > Banc Mundial > Objectius i actuacions > Estructura
Grup del Banc Mundial- BM
Estructura
Actualment el Grup del Banc Mundial realitza les seves actuacions a través de les cinc organitzacions que el composen:

BIRF

BIRF: el Banc Internacional de Reconstrucció i Foment va ser creat al 1945, juntament amb el FMI a la Conferència de Bretton Woods i conta actualment amb 183 països. Actua com a banc finançador de projectes i programes de desenvolupament a través de préstecs, garantíes i altres serveis no crediticis, com anàlisis i assessoria.
Ampliar informació

AIF

AIF: l'Associació Internacional de Foment va ser creada al 1960 i actualment conta amb 160 països membres. Atorga préstecs en condicions concessionals als països més pobres (ingressos anuals per càpita inferiors a 500 $) que no poden accedir a finançament en condicions de mercat.
Ampliar informació

CFI CFI: la Corporació Financera Internacional va ser creada al 1956 i actualment té 175 països membres. És una entitat legalment independent que promou inversions en el sector privat dels països de la perifèria, facilitant assistència tècnica i participant en el finançament de les iniciatives sense necessitat d'avals governamentals.
OMGI OMGI: l'Organisme Multilateral de Garantia d'Inversions va ser fundat al 1988 i actualment conta amb 154 països membres. Foenta la inversió estrangera en els països de la perifèria mitjançant l'atorgament de garantíes als inversos contra pèrdues provocades per riscos no comercials.
CIADI CIADI: el Centre Internacional d'Arranjament de Diferències Relatives a Inversions va ser creat al 1966 i en l'actualitat conta amb 134 països membres. Proporciona serveis internacionals de conciliació i arbitratge en casos de diferències relatives a inversions, promovent així la confiança entre països i inversionistes estrangers.


El terme Banc Mundial (BM) fa referència al BIRF i l'AIF, els quals són els principals programes del Grup, tant pel volum dels préstecs com per la projecció pública que tenen. A banda d'aquestes, el BM compta amb altres dependències, més o menys independents de les anteriors. Les dues més importants són: L'Institut del Banc Mundial (abans Institut de Desenvolupament Econòmic) és el centre de formació i capacitació del BM, i s'ocupa de formar tant al personal del Banc com a formar recursos en els països de la perifèria; i el Grup o Panell d'Inspecció del BIRF i l'AIF, és un fòrum "independent", establert al 1993, per investigar les reclamacions de persones i organitzacions afectades per un projecte finançat pel Banc.

L´estructura del Grup del Banc Mundial
Iolanda Fresnillo. ODG. Càtedra UNESCO a la UPC
Breu esquema descriptiu de les funcions i característiques principals de les cinc organtizacions que composen el Grup del Banc Mundial.
31/05/02 (1 pàg)

Habilitación de los países para recibir financiamiento del Banco Mundial
Banco Mundial, Informe Anual 2001
Llista de països receptors de préstecs del BM, segons siguin prestataris del BIRF o de l´AIF, per ordre de renda per càpita.
2001 (2 pàg), en castellà

 
 
observatori @ odg.cat
Mapa de la Web L'Observatori del Deute en la Globalització (ODG) 2005 Llicè ncia de Creative Commons