25 | 05 | 2013   castellano       english
ODG
formació
comunicació
publicacions
Conjuntura econòmica i Plans Estratègics
Com a creditor
Introducció
Evolució
Deute bilateral
Deute CESCE
Deute FAD
Crèdits FAD: Evidències d'Il·legitimitat
Deute històric
Qui mana?
Contribució a les IFIs
El Govern central
Iniciatives legislatives
Dades sobre Deutors
Dades sobre Gestió de Deute
Dades sobre Anul·lacions de Deute
Dades sobre AOD
Dades sobre comerç
Bibliografia
Enllaços
Estat espanyol
Països de la Perifèria
Organismes multilaterals
Transnacionals espanyoles
Deute ecològic
Deute il·legítim
Alternatives i moviments socials
Finançament responsable
Què està passant a Grècia?
3 de maig de 2013
A les 20h al Ateneu Rosa de Foc (C Robí 5 Vila de Gràcia (BCN) ) Parlarem sobre què està passant a Grècia, tractarem de respondre les preguntes que tingueu i intentarem debatre sobre què ens diferencia i què ens apropa cada cop més a Grècia.
Videofórum a Tarragona (Espai Kessel) del documental EL SEGUNDO DESEMBARCO
Videofórum EL SEGUNDO DESEMBARCO
EL SEGUNDO DESEMBARCO. MULTINACIONALES ESPAÑOLAS EN AMÉRICA LATINA, de Jesús Manzaneda Videofórum amb Jesús Carrión Dijous, 9 de maig (19h) Espai Jove Kesse
Curs monogràfic sobre transformació ecològica de la cooperació al desenvolupament (20 hores)
10-11 i 17-18 de maig
Curs dirigit per Ivan Murray, impartit per Florent Marcellesi i David Llistar, amb el suport de l´OCDS de la Universitat de les Illes Balears (UIB).
Interferències Unió Europea - Amèrica Llatina i el Carib ¿Associació birregional o Anticooperació?
David Llistar i Mónica Vargas (Coords.).
Atles de l´anticooperació espanyola als països del Sud
Delphine Ortega Espès
 
Inici > En profunditat  > Estat espanyol > Com a creditor > Deute FAD > Crèdits FAD: Evidències d'Il·legitimitat
Crèdits FAD: Evidències d'Il·legitimitat
Anàlisi de vuit crèdits FAD atorgats a països del Sud amb evidències d'il·legitimitat
En l'informe que trobareu a continuació s’analitzen diversos casos de crèdits FAD, exposant qüestions relacionades amb la destinació i la gestió dels fons, amb l'objectiu de plantejar-ne la seva legitimitat o il·legitimitat.

Es tracta de crèdits atorgats per l'Estat espanyol a països com Somàlia, Indonèsia, Angola, Nicaragua, El Salvador, El Txad o l'Equador, des de mitjans dels 80 fins a l'any 2005, per usos tant diversos com l'adquisició d'armament o vehicles militars espanyols, la construcció d'un hospital amb problemes de funcionament, un hotel de luxe a un dels països més pobres del món o infraestructures per a l'ús i benefici d'empreses transnacionals.

L'informe "Crèdits FAD: Evidències d'Il·legitimitat", elaborat per un grup d'investigadors de l'Observatori del Deute en la Globalització, es pot descarregar sencer, o en format de fitxes autònomes (una per país). En el document amb l'informe global trobareu també una introducció al concepte de Deute Il·legítim i al funcionament dels Crèdits FAD.

L'objectiu d'aquest informe és posar sobre la taula novament l'existència de deutes, que són reclamats pel govern espanyol, i que es poden qualificar d'il·legítims. Es vol així contribuir al reconeixement de la il·legitimitat del deute per part de les forces polítiques i administracions a l'Estat espanyol, així com a nivell internacional. Volem també amb aquest informe contribuir al debat sobre la imminent reforma del Fons d'Ajuda al Desenvolupament.

Si requeriu més informació no dubteu en posar-vos en contacte amb nosaltres al correu electrònic: formacio @ odg.cat

Crèdits FAD: Evidències d´Il·legitimitat (informe complert)
ODG, Febrer 2009
20 pàg., en català
Format pdf, 727 Kb

SOMÀLIA / Donant suport a un dictador amb armes espanyoles

INDONÈSIA / Finançant la dictadura de Suharto

ANGOLA / Crèdits militars: armes per a un país en guerra

NICARAGUA (I) / Aquest hospital és una ruïna!

EL SALVADOR / Finançant corruptes d’ambdós costats de l’Atlàntic

TXAD / Un hotel de luxe a compte de l’AOD

NICARAGUA (II) / Ajudant Unión Fenosa a fer negocis

EQUADOR / Aigua potable per a Guayaquil ... i negoci per a les transnacionals

 
 
observatori @ odg.cat
Mapa de la Web L'Observatori del Deute en la Globalització (ODG) 2005 Llicè ncia de Creative Commons